Slávku podle mne je to téma na delší rozpravu a můžme dojít k různým závěrům.Přesto mne zajímá Protestatův důkaz,já třeba nevěřím bez důkazu a myslím si že toto fórum zde je především kvůli diskuzi.Budu mile překvapen až zjistím, že Ježíš měl bratry a sestry a především že jeho bratrem byl Jakub(imho pak by byla Pavlova drzost vážně nebetyčná).
Zde je něco o Ježíšových bratrech.(Marek3:31)
Tu přicházíjeho matka a jeho bratři a stojíce venku dali ho zavolat32 Kolem něho seděl zástup. Říkají mu: „Hle, tvá matka a tvoji bratři a tvé sestry tě venku hledají.“
33 Odpověděl jim„Kdo je má matka a moji bratři?“ A rozhlédl se po těch, kteří seděli v kruhu kolem něho, a řekl: „Hle, má matka a moji bratři. Neboť kdo činí Boží vůli,to je můj bratr, má sestra i matka.“
*Zde čteme že kristus měl sestry a bratry.Dobrá ovšem proč u nich není zmíněn jménem Jakub jako Ježíšův bratr?
3 Neboť jsem se velice zaradoval,když přicházeli bratři a vydávali svědectví o tom, že stojíš v pravdě o tom,jak chodíš v pravdě.Nemám větší radost, než když slyším, že mé děti chodí v pravdě.
*O tomto mluví Jan.Myslíš že tím myslel své vlastní bratry?A své vlastní děti?
Mt10:3 Nám vypráví jména všech apoštolů a to i Jakuba Alfeova a nezmiňuje se o žádném příbuzenském vztahu k Ježíši.
Mt13:55 - Není to ten syn tesařův? Nejmenuje se jeho matka Marie a jeho bratři Jakub, Josef, Šimon(Petr) a Juda?
*Tak pokud bychom soudili že Jakub je Ježíšův bratr tak po tomto odstavci to bylo mnohem zajímavější
Ale mohlo by tě zajímat toto:Jakubovi bratři se jmenovali Simeon, Josef a Juda Tadeáš....Čili bychom mohli tvrdit že Kristus měl skutečně bratry a to všechny výše jmenované,ne jenom Jakuba.Pak by dávalo i smysl proč se stal Simeon(šimon-petr)jeho nejvěrnějším a nejlepším žákem,také bychom mohli tvrdit že byl zrazen vlastním bratrem a to Judou(Jidáš).Jenže to by jsme jen motali.Neb Juda nebyl Iškariotský ale Alfeův a byl bratrem Jakuba mladšího.
Ta možnost, že to přesto co píši skutečně byli Ježíšovi bratři je reálná.Ale já osobně si nemyslím že by si (v orientální rodině) dovolili mladší bratři urážet nebo lépe dobírat si staršího bratra.Z historicko-kultůrního hlediska to bylo nepřijatelné.