Poznámka ke sčítání

Napadlo mě uvážit, jak by vypadala data ze sčítání, kdyby se skupina lidí, kteří se rozhodli nevyplnit kolonku víry, rozdělila ve stejném poměru, v jakém se dělí ti, kteří tu kolonku vyplnili. Uvažujeme tedy, že ta skupina je rozvrstvena stejně, jako zbytek populace. Výsledky jsou velmi zajímavé!



Vidíme tedy, že v tomto případě by počet nevěřících s vysokou přesností stagnoval (půlprocentní pokles), počet věřících velkých církví by poměrně výrazně poklesl, a to u ŘKC a u církve Husitské o třetinu, a v případě ČCE o čtvrtinu, a naopak výrazně vzrostl počet věřících u menších církví, a to bezmála o polovinu! Dále by se (v přepočtených údajích) cca 1,3 milionů věřících lidí nebylo ochotno přihlásit k žádné církvi.

Velice vyrovnaný poměr mezi věřícími a nevěřícími mezi oběma sčítáními tomuto modelu podle mého názoru dodává slušnou věrohodnost.

Můžeme to všichni brát jako námět k přemýšlení.

This entry was posted in Nezařazeno, Postřehy k náboženství. Bookmark the permalink.

78 Responses to Poznámka ke sčítání

  1. protestant says:

    to Michal:

    Přijdu těsně po deváté.

  2. protestant says:

    Michal says:
    January 12, 2012 at 8:55 am
    Profesionální sportovci by podle mě státem financováni být neměli. Profesionální sport je výdělečný byznys, a ten si na sebe musí vydělat sám.

    protestant:
    Pak jsme zajedno. Když jdou dotace do institucí, kam se může přihlásit každý a jde o všeobecné zvýšení tělesné kondice, pak je to OK. Jenže stát dotuje kluby a zařízení s omezenou klientelou kam se smrtelník prostě nedostane.

  3. protestant says:

    Michal says:
    To má ale fakt dost daleko k tomu, aby stát věřícím financoval jejich rituální seance (mše)

    protestant:

    Stát nic takového nefinancuje. Proč šíříš tyto bludy. A opakovaně?

  4. Michal says:

    Michal says: To má ale fakt dost daleko k tomu, aby stát věřícím financoval jejich rituální seance (mše)
    protestant: Stát nic takového nefinancuje. Proč šíříš tyto bludy. A opakovaně?

    Jak to bludy?! Stát snad neplatí duchovní, kteří vedou mše? Kde jsou ty bludy?!

    Dále stát zaplatil církvím a náboženským společnostem v ČR v roce 2010 83 milionů Kč na PROVOZNÍ NÁKLADY. Co to podle tebe je za náklady, Protestante?

  5. protestant says:

    to Michal. Není to nic jiného než ty platy. A to je jen kompenzace za to že stát majetek církvím zabavil. Mluvit o tom, že to platí stá není férové. Je to podobné jako bys někomu daroval dům s podmínkou že tě tam nechá dožít a bude platit energie. A pak ten někdo by přišel s tím, že ti platí bydlení ze svého.
    To je podle mne lež.

  6. Michal says:

    Protestante, OK.

    Ale mě teď napadlo jedno šťouchnutí: představ si, co kdybych ti neřekl OK, co kdybych ti řekl: Ale já VĚŘÍM, že stát vám mše financuje. Věřím, chápeš? Víra přece přebíjí všechny argumenty! … nebo ne? 😉

  7. protestant says:

    protestant:

    Nevěřil bych ti.
    A to proto, že bych nevěřil, že nevíš, že my evangelíci nemáme mše. Věřím naopak, že jsi poučenější a víš že mše nemáme, a tak víš, že nám je stát nemůže financovat. 🙂

    PS: a je také možné se podívat do rozpočtu. Každý sbor musí vést podvojné účetnictví. 🙂

  8. Michal says:

    no jo no, vy evangelíci jste vůbec divní! 🙂

    ALe moment, stejně se mi to nezdá: ty fakt říkáš, že žádné evangelické církve nemají mše?! Nejenom vy kalvinisté?

  9. Michal says:

    Hele protestante, ty mi tu tak trochu valíš klíny do hlavy 😉

    Ptal jsem se naší sekretářky, která má kamarádku evangeličku, a ta říká, že u nich se to nejmenuje mše, ale bohoslužba to prostě je; trochu se liší ty rituály, např. tam není svaté příjmání – ale pro nás je přece podstatné, že to pořád vede kněz, a ten je placený státem. Pořád tam jsou rituály, zpívání, modlitby, čtení z Bible. Je to pořád setkání věřících za účelem rituálního uctívání Boha. Z mého hlediska je tedy rozdíl oproti katolické mši dost malý.

    Takže co je za problém. 🙂

  10. Slávek says:

    Na majetkové vyrovnání s církví nemám moc jednoznačný názor, hlavně proto, že mi chybí jakákoliv spolehlivá data o majetku který byl církvím odebrán a který se jim vrací.

    V podstatě to na mě dělá dojem, že to je možná i záměr. Určitě by to stálo za podrobnější rozbor. Dělá to na mě dojem, že se katolícíi ve vládě dohodli s katolíky v církvi, jak dostat ze státu co nejvíce peněz a po cestě hodili pár drobných i protestantům, aby nekřičeli.

    Na druhou stranu mi přijde že ten směr je dobrej a 17 let není tak nepředstavitelná doba. Ale jak říkám, ještě jsem nečetl žádný materiál, kde by to bylo nějak důvěryhodně vyčísleno a postup, jak je to dohodnuto ve mě moc důvěry nevzbuzuje. Skutečně si myslím, že je tu prostor i pro nějakou organizaci, která bude trochu hájit zájmy i víc jak 60 procent občanů tohoto státu.

    Mimochoddem, ještě něco k VLT: http://www.motejlek.com/hazard-v-cr-historie

  11. Anonymous says:

    Priznavam ,ze o tom ako si ceska RKC predstavuje odluku nic neviem. Ostatne som sa k tomu ani nevyjadrovala. Scenar mi vsak prijde aj tak dost nepravdepodobny, mozno ide o nejaky hystericky vykrik.
    K veci. Prevadzkove naklady na omsu – tj. plyn, elektrika ktoru plati farnost – farnici z vlastneho vrecka. Farar dostava plat fakt smiesny. Prevadzka fary, spolocnych priestorov – zasa farnici. Privysoke naklady na kostol, faru ktore nemozu utiahnut farnici napr. opravy schatranych budov – stat, granty zo zohranicnych organizacii.
    S tym Havlov ste uz smiesny. Preco by inak ho jeho rodina pochovala po katolicky, keby katolikom nebol a takyto pohreb nechcel. Viackrat mu islo o zivot, urcite sa o tom vyjadril. Otazka je preco to niekoho zdviha zo stolicky?

  12. protestant says:

    Michal says:
    January 12, 2012 at 9:57 am
    Hele protestante, ty mi tu tak trochu valíš klíny do hlavy

    Ptal jsem se naší sekretářky, která má kamarádku evangeličku, a ta říká, že u nich se to nejmenuje mše, ale bohoslužba to prostě je; trochu se liší ty rituály, např. tam není svaté příjmání – ale pro nás je přece podstatné, že to pořád vede kněz, a ten je placený státem. Pořád tam jsou rituály, zpívání, modlitby, čtení z Bible. Je to pořád setkání věřících za účelem rituálního uctívání Boha. Z mého hlediska je tedy rozdíl oproti katolické mši dost malý.

    Takže co je za problém.

    protestant:
    Ty nevíš jaký je zásadní a nepřekonatelný rozdíl mezi mší a bohoslužbou?
    Například to, že to nevede KNĚZ. Nemáme kněze, stejně jako nemáme mše. 🙂

  13. Michal says:

    @lucy: Havel byl tématem několika jednotlivých komentářů, a to před několika týdny. Nevidím důvod, proč jste se k tomu vůbec vracela. Ano, myslím si že Havlův pohřeb neměl být provázen tak ohromnou církevní (smuteční) ceremonií, nemyslím si, že by to on sám chtěl – ale nevidím důvod proč se kvůli tomuto hádat. Je to okrajová záležitost.

    Stejně tak bych se posunul od tématu restitucí církevního majetku a financování církví. Pravda, nemyslím si, že těch 1,331 miliardy, co jde na platy duchovních, je vyloženě směšná částka, jak píšete, ale ani na tom nevidím důvod se točit. Navrhuji posunout se dál.

    Tématem jsou moje články. Kterýkoliv z nich, možná s výjimkou posledních dvou, poněvadž ty jsou spíš na aktuální téma, a nebyly myšleny jako argument v problému náboženství versus ateismus.

    Máte-li tedy k některému z mých článků věcné připomínky, pak sem s nimi. Jistě jste si všimla, že ani k Havlově pohřbu, ani k církevním restitucím se v žádném z nich nevyjadřuji.

  14. Michal says:

    A možná by bylo dobré držet se svého nicku Lucy, ať víme, s kým máme tu čest.

  15. protestant says:

    to Michal:

    …….Občas se stane, že kněz, který spravuje vícero farností, zapomene s sebou vzít na mši víno nebo dostatečné množství hostií. Pokud se na to přijde teprve na „místě činu“, musí se vrátit na faru a přivézt si to. Někteří ho přemlouvají: „To nevadí, pane faráři, vždyť to nějak půjde i bez toho…“ Bez chleba a vína se však mše skutečně sloužit nedá. Proto je zapotřebí obětní dary, které se budou proměňovat během mše, předem přichystat. Bez nich je možno se sejít, pomodlit se, číst si Bibli, ale nebude to mše svatá!
    To je rozdíl mezi bohoslužbou Slova a mší, a také mezi nekatolickou bohoslužbou a katolickou mší. Tam, kde není proměňování chleba a vína, nejde nikdy o mši! …..

    http://www.farnost-zizkov.cz/?id_clanek=344

  16. Michal says:

    Lucy, zkuste se pro začátek podívat na tento můj článek, a napište mi, zda s ním souhlasíte. Čekal bych, že souhlasit nebudete. Myslím, že žádný poctivý člověk by se neměl chtít vidět tak, jak jsem věřící v tom článku popsal. A zdá se mi dost skandální, že se prakticky žádní věřící proti tomu popisu neohradili! Znamená to snad, že to co o vás v tom článku tvrdím, je FAKT? Že to tak opravdu JE? Že to vy sami skutečně uznáváte?! To by pro mě bylo dost těžko pochopitelné.

  17. z katolické zbožnosti se mi vždycky chtělo akorát tak blít. ty jejich tance kolem různých zlatých telat bych v naší kultuře klidně oželel.